Reklama, która według popularnego powiedzenia jest „dźwignią handlu”, systematycznie daje znać konsumentom, jakie marki wypuszczają swoje produkty na rynek. Takie przypomnienia, czy to w formie spotów audiowizualnych czy billboardów publikowanych w przestrzeni publicznej lub w witrynach internetowych, dość szybko wysyłają w świat kluczowy przekaz. Przedstawiają dany towar, opatrzony konkretną nazwą – i tłumaczą, dlaczego warto o nim pamiętać. To buduje w odbiorcach pewne oczekiwania, a temu muszą sprostać także hurtownie i inne elementy całej rynkowej machiny.

Jak duże znaczenie ma brand w przemyśle spożywczym?

To, czy na sklepowych półkach pojawią się produkty konkretnych marek, zależy głównie od tych pracowników sklepów i punktów handlowych, którzy zajmują się konstruowaniem zamówień dotyczących zaopatrzenia. Popularność marki może być oczywiście ważną kartą przetargową, ponieważ sprzedawca może się spodziewać, że jego klienci chętnie sięgną po coś, co znają ze słyszenia. Mogą być ciekawi takich towarów, choćby z samej chęci wypróbowania ich czy porównania własnych doświadczeń i odczuć do tego, co mieli okazję usłyszeć. To również sygnał dla hurtowników – że warto dbać o to, by w ich magazynach znajdowało się miejsce dla tych marek, o których regularnie jest głośno.

Hurtownia artykułów spożywczych ma przed sobą szczególnie wymagające wyzwania, gdy chodzi o gromadzenie i przechowywanie produktów pożądanych przez konsumencki rynek. Klienci liczą na to, że dotrze do nich żywność różnego rodzaju – od tej trwałej, w rodzaju licznych półproduktów (takich jak makarony czy kasze), przez mocniej przetworzone przekąski, aż po chociażby nabiał, który tylko przez określoną liczbę dni może walczyć o uwagę klientów. Dla hurtownika oznacza to, że musi być bardzo dobrze przygotowany do obchodzenia się z bardzo różnorodnymi artykułami spożywczymi. W magazynie musi być miejsce zarówno dla tych, które powinny przebywać w suchym i chłodnym miejscu, jak i dla tych, które utrzyma w dobrej kondycji tylko odpowiednio niska temperatura. Wybierając swoich dostawców, hurtownik może kierować się wieloma przesłankami – a marka może być jedną z nich. W takiej sytuacji znany brand może dawać większe szanse na to, że klienci hurtowni wyczyszczą hale magazynowe swoimi zamówieniami – i to nie raz, a regularnie. To oznacza, że pojazdy hurtownika mogą systematycznie odbierać nowe partie czekolad i batoników znanej firmy albo że dział biznesowy może podpisywać długofalowe umowy na dostawy wiodącego producenta herbaty.

Jak już wspomniano, reklama może zdziałać bardzo wiele, oddziałując na świadomość odbiorców – jednak jeśli konkretne produkty nie sięgną horyzontu oczekiwań konsumentów, nawet najszerzej promowany produkt może popaść w zapomnienie. Wszystko weryfikują wyniki sprzedaży – dlatego wnioski, do jakich dochodzą handlowcy, powinny służyć jako cenne wskazówki również hurtownikom, którzy tak naprawdę współtworzą rzeczywistość każdego konkretnego rynku konsumenckiego. Zanim wprawi się w ruch machinę, warto posłuchać tych, którzy skorzystają z jej pracy.

Artykuł powstał we współpracy z: SOBIK.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

12 − dziesięć =